GreenFlow

دو جوان ایرانی تحت تعقيب اف بی آی

by | Nov 18, 2021

دو جوان ایرانی به نام‌های سید محمد حسین موسی کاظمی ۲۴ ساله و سجاد کاشیان ۲۷ ساله هر دو ساکن ایران، به دلیل ایجاد کارزار آنلاین برای از بین بردن اعتماد به یکپارچگی سیستم انتخاباتی آمریکا و ایجاد اختلاف بین رای دهندگان آمریکایی تحت پیگرد پلیس فدرال آمریکا قرار گرفتند. سازمان اف بی آی برای دستگیری این دو نفر مبلغ ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

یکی از مقامات عالی رتبه وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۲۱ این خبر را اعلام کرد. اتهامات مطرح شده علیه این دو جوان هکر ایرانی، شامل توطئه برای دسترسی غیر مجاز به کامپیوتر، آسیب رساندن آگاهانه به کامپیوترهای محافظت شده، ایجاد واهمه در میان رای دهندگان و تهدیدات بین ایالتی در آمریکا است.

به گزارش نشریه هافینگتون پست، در کیفرخواست صادر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا ادعا شده است که این دو جوان هکر ایرانی به اطلاعات شخصی برخی از رای دهندگان آمریکایی از طریق وب سایت‌های ثبت اطلاعات رای دهندگان دست یافتند.

در ادامه کیفرخواست آمده است که سجاد کاشیان با نام مستعار کیارش نبوی و سید محمد حسین موسی کاظمی با نام مستعار حسین زمانی، در پیام‌هایی که برای سناتورهای جمهوری‌خواه و اعضاء کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ ارسال می‌کردند، وانمود کردند که از اعضاء گروه “ داوطلبان پسران مغرور“ هستند و اقدام به ارعاب رای دهندگان دموکرات نمودند.

بر اساس کیفرخواست صادر شده علیه این دو جوان هکر ایرانی، آنها سعی داشتند تا برای ورود به سیستم کامپیوتری یک کمپانی رسانه‌ای آمریکا از اطلاعات محرمانه همانند نام کاربری و کلمه عبور کارکنان این کمپانی که به سرقت برده بودند استفاده کنند.

در اکتبر سال ۲۰۲۰، دولت فدرال آمریکا به طور عمومی اعلام کرده بود که هکرهای ایرانی در حال تلاش برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا هستند.

یک مقام دولت فدرال آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که بخشی از اقدامات این دو جوان هکر ایرانی مرتبط با ارسال ایمیل به برخی از سناتورهای آمریکایی، مقامات کاخ سفید، اعضاء کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و برخی از رسانه‌های آمریکایی می‌باشد که به دروغ اظهار داشتند حزب دموکرات به طور جدی سعی دارد تا وب سایت ثبت نام رای دهندگان را مورد آسیب قرار دهد و یا نام افرادی را که وجود خارجی ندارند در این وب سایت‌ها ثبت کنند.

در قسمت دیگری از کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا علیه سجاد کاشیان و سید محمد حسین موسی کاظمی، آمده است که این دو به صورت قراردادی با شرکت ایلیا نت گستر ایرانیان که با عنوان ایمن نت پاسارگاد نیز شناخته می‌شود همکاری داشتند. 

بر اساس کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا، شرکت ایلیا نت گستر که مستقر در ایران است خدمات امنیت سایبری به بخش دولتی ایران از جمله شورای نگهبان ارائه می‌دهد.

پلیس فدرال آمریکا برای دریافت هرگونه اطلاعات درباره مکان و نحوه فعالیت‌های سید محمد حسین موسی کاظمی و سجاد کاشیان، مبلغ ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

برای درج آگهی خود در پرژن میرور

با ما تماس بگیرید

info@persianmirror.ca

به خبرنامه پرژن میرور بپیوندید

Join our mailing list to receive the latest news and updates

You have Successfully Subscribed!

Share This

Share This

Share this post with your friends!