مرگ پلیسِ مأمور مبارزه با مواد مخدر به دلیل مصرف فنتانیل
اداره پلیس تورنتو با انتشار اطلاعیهای خبر داده است یکی از مأموران مبارزه با مواد مخدر، در ماه آوریل گذشته، بر اثر مصرف بیش از حد ماده مخدر Fentanyl جان خود را از دست داده است.
در پی مرگ مایکل تامپسون، مأمور مبارزه با مواد مخدر پلیس تورنتو، همه پروندههای قضایی مربوط به مواد مخدر که وی در تشکیل و تحقیق آنها دخالت داشته، ممکن است لغو و یا تغییر کند.
پلیس بریگاد مبارزه با مواد مخدر، در اداره پلیس تورنتو، روز ۱۰ آوریل گذشته به بیمارستان منتقل شده بود، اما پس از سه روز، به علت زیاد بودن ماده مخدر Fentanyl در بدناش جان خود را از دست داد.
بر اساس خبر اداره پلیس تورنتو میزان ماده مخدر فنتانیل در بدن مایکل تامپسون بسیار بیشتر از حدی بوده که بتوان تصور کرد بطور اتفاقی از آن استفاده کرده بود.
مایکل تامپسون، به دلیل شغل و موقعیتی که در بریگاد مبارزه با مواد مخدر داشت، همیشه در دسترس قاچاقچیان مواد مخدر در خیابانها بوده است.
یک پرونده تحقیق برای پاسخ به پرسشهای بسیاری که مرگ این مأمور مبارزه با مواد مخدر برانگیخته، در جریان است.
مایکل تامپسون به گفته همکارانش پلیسی وظیفه شناس و مورد احترام بود.
اداره پلیس تورنتو تأکید کرده است که خدمات زیادی در دسترس مأموران پلیس، که دچار مشکلات جسمی یا روحی و فشارهای عصبی میشوند، قرار دارد.
براساس گزارشهایی که چند ماه پیش در رسانهها منتشر شد، تعداد افرادی که در استان انتاریو بر اثر مصرف مواد مخدر Opioids جان خود را از دست میدهند، در ۲۵ سال گذشته، چهار برابر شده است.
بطور متوسط هر روز ۲ نفر در استان انتاریو بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست میدهند.
بیش از ۸۰ درصد از مرگهای ناشی از مصرف بیش از حد Opioids در سال ۲۰۱۵ بطور اتفاقی و باقی با قصد خودکشی روی داده است.
نزدیک به ۶۰ درصد از قربانیان در رده سنی ۱۵ تا ۴۴ سال و اکثراً مرد بودهاند. در خودکشیهای مربوط به مصرف بیش از حد مواد مخدر(Overdose)، حدود ۸۰ درصد از قربانیان از ۴۵ سال به بالا و اکثراً زن بودهاند.
در سال گذشته در استان انتاریو ۴۸۱ تن بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده بودند، در حالیکه مرگهای ناشی از مصرف زیاد مواد مخدر ۶۷۶ مورد بوده است.
قمار بزرگ ترامپ با آزادی میلیاردها دلار و بمباران همزمان لبنان
تنها چند روز پس از ذوقزدگی رسانهها از امضای الکترونیکی توافقنامه میان دونالد ترامپ و مسعود پزشکیان، این توافق لرزان در همان گامهای نخست با بحرانی بزرگ روبهرو شده است.
مارک کارنی: توافق پشتپرده واشنگتن-تهران نقطه عطفی سرنوشتساز است
اظهارات بیسابقه مارک کارنی، نخستوزیر کانادا، در مصاحبه با سیانان، از یک چرخش تاریخی و فوقالعاده حساس در سیاست بینالملل پرده برداشته است.
افشاگری تکاندهنده کارنی در آستانه اجلاس جی۷
افشاگری تکاندهنده کارنی در آستانه اجلاس جی۷
پایان امپراتوری آمریکا در نظم جدید جهان
در آستانه برگزاری اجلاس سران گروه هفت در اویان فرانسه، مارک کارنی، نخستوزیر کانادا، با اظهاراتی بیسابقه و جنجالی، شوک بزرگی به محافل سیاسی جهان وارد کرد.
او به صراحت اعلام کرد که در نظم جدید جهانی، دوران هژمونی و آقایی یک کشور یا نهاد خاص به پایان رسیده و دیگر هیچ ابرقدرتی، از جمله ایالات متحده آمریکا، پاسخگوی تمام مسائل نخواهد بود. کارنی تأکید کرد جهان در حال گذاری شتابان است و اتکا به یک قدرت واحد، خطایی استراتژیک خواهد بود و کشورها باید با اتکا به خود به دنبال منافع شهروندانشان باشند.
یکی از جدیترین جبهههای درگیری در این نظم جدید، حوزه هوش مصنوعی و امنیت کودکان است. در حالی که کانادا با معرفی لوایح سختگیرانهای مانند ممنوعیت استفاده از رسانههای اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال و نظارت بر چتباتها، سیاست «ولنگاری مفرط» تکنولوژی را رد کرده است، کارنی فاش ساخت که همه کشورهای G7، از جمله آمریکا، در این مسیر با کانادا همراه نخواهند بود. اقدام اخیر دونالد ترامپ در مسدودسازی دسترسی اتباع خارجی به مدلهای پیشرفته هوش مصنوعی شرکت آنتروپیک (Fable 5 و Mythos 5)، زنگ خطری جدی برای جهان بود. کارنی این اقدام واشنگتن را هشداری برای پایان دادن به وابستگی مفرط به فناوریهای آمریکایی دانست و بر ضرورت بومیسازی و تنوعبخشی به مدلهای هوش مصنوعی تأکید کرد.
از سوی دیگر، سایه جنگ ایران و تنشهای خاورمیانه از جمله لبنان، بر این اجلاس سنگینی میکند. کارنی با ژئوپلیتیک خواندن فضای پیشرو، برقراری آتشبس پایدار را یک «انتخاب اخلاقی» و مأموریت اصلی گروه هفت دانست. اما جنجال بزرگتر، تیرگی روابط تجاری با آمریکا است. در پی اظهارات تند ترامپ مبنی بر عدم تمایل به تمدید توافقنامه تجاری سه جانبه (CUSMA)، کارنی با لحنی سرد، انتظارات برای گفتگوی مستقیم با ترامپ را ناچیز شمرد و اعلام کرد که کانادا به جای تکیه بر واشنگتن، به دنبال ایجاد ائتلافهای موقت و چندجانبه با شرکای جدید در جهان است.
این اظهارات نشان میدهد که جهان در آستانه یک گسست بزرگ استراتژیک قرار دارد.
* اخبار و گزارشهای پرژن میرور را در کانال یوتیوب و سایت و صفحات مجازی persianmirror.ca بخوانید.
تراژدی تلخ در جادههای انتاریو: پنج خواهر و برادر در یک تصادف هولناک جان باختند
تراژدی تلخ در جادههای انتاریو: پنج خواهر و برادر در یک تصادف هولناک جان باختند
یک تصادف رانندگی شدید و تکاندهنده در مناطق روستایی استان انتاریو، به قیمت جان پنج کودک از یک خانواده تمام شد و چندین نفر دیگر را با جراحات وخیم روانه بیمارستان کرد. این حادثه تلخ که جامعه محلی و کل استان را در بهت و اندوه فرو برده، یکی از دردناکترین سوانح جادهای اخیر منطقه به شمار میرود.
جزئیات حادثه و قربانیان
بنا بر گزارش پلیس استانی انتاریو (OPP)، این تصادف مرگبار در ساعت ۷:۳۰ عصر روز جمعه در تقاطع جادههای «لاین چهارم» و «ولینگتون ۱۲» در شهرک مپلتون، واقع در شمال غربی کیچنر، رخ داده است. در این سانحه، یک دستگاه ون حامل ۱۰ سرنشین و یک خودروی شاسیبلند (SUV) با یک سرنشین به شدت با یکدیگر برخورد کردند.
قربانیان این حادثه، پنج خواهر و برادر شامل چهار دختر و یک پسر در سنین ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ ساله بودند که همگی در دم جان باختند. علاوه بر این پنج کودک، برادر نوزاد آنها به همراه پدر و مادرشان به شدت مجروح شدند. همچنین دو فرد سالمند دیگر که به نظر میرسد پدربزرگ و مادربزرگ کودکان باشند، در این حادثه آسیب جدی دیدهاند. راننده خودروی شاسیبلند نیز به دلیل جراحات بحرانی و وخیم به بیمارستان منتقل شده است.
واکنش مقامات و عملیات امدادرسانی
سرهنگ دوازیت تیب، از مقامات ارشد پلیس انتاریو، در یک کنفرانس خبری این حادثه را «فاجعهای غیرقابل تصور» توصیف کرد و از شهروندان فداکاری که بلافاصله برای کمک به مصدومان و نیروهای امدادی توقف کرده بودند، صمیمانه تشکر کرد. به گفته مقامات، دستکم سه نفر از مجروحان توسط بالگرد به مراکز درمانی تخصصی منتقل شدند و سایر آسیبدیدگان به دلیل شرایط بحرانی و آشفته صحنه تصادف، به بیمارستانهای مختلف منطقه اعزام گردیدند.
گریگ دیویدسون، شهردار مپلتون، ضمن ابراز همدردی عمیق با بازماندگان، اعلام کرد که خدمات حمایتی و روانشناختی برای آتشنشانان داوطلب و امدادگرانی که با این صحنه هولناک مواجه شدهاند، در نظر گرفته شده است. او تأکید کرد که جامعه آنها با عشق و مهربانی از این بحران عبور خواهد کرد. همچنین داگ فورد، نخستوزیر انتاریو، در پیامی این ضایعه را دلخراش خواند و خواستار همبستگی مردم در این شرایط سخت شد. پلیس همچنان در حال بررسی علت دقیق حادثه و بررسی وضعیت بستن کمربندهای ایمنی سرنشینان است.
* اخبار و گزارشهای پرژن میرور را در کانال یوتیوب و سایت و صفحات مجازی persianmirror.ca بخوانید.








